3e Sessie: Heron

Het was pas een dag later, zo rond 19:00 voordat de volgende aanbeet kwam. Wij vissen steeds om beurten en nu was ik dus aan de beurt. Na een lange dril had ik een spiegel van 12 kg. Daarna niets meer tot de volgende ochtend. Tot dinsdagavond had Dennis wel acht aanbeten van een karper gehad .... en een hoop zeelt gevangen J
Ik had nog altijd geen piep gehad. De twijfel sloeg toe, wat doe ik verkeerd, de vis ligt er toch duidelijk.... Vooruit dan maar, ik ging naar het clubgebouw om een nieuwe zak The Cell pellets te halen, de andere waren bijna op. Ik ging nou ook maar proberen met The Cell. Onmiddellijk begon ook ik zeelt te vangen, maar ’s avonds eindelijk wel mijn eerste karper.

Donderdagavond. Het is mijn beurt voor de volgende dril, maar ik sta te ouwehoeren bij de buurman. Ineens hoor ik gegil: RON!!!! Okee, een vis dus. Rennen, en dat met een drie weken geleden geopereerde knie. Ik neem de hengel snel over en we stappen in de boot. Dennis zegt nog dat de vis onmiddellijk een hoop lijn nam en nu in het wier zit. Na een kwartier drillen zien we eindelijk de vis. Ik zeg: “Da’s een mooie, die haalt misschien de 40 wel.
Als we ‘m in het net hebben, zeggen we tegen elkaar dat het waarschijnlijk wel een hoge veertiger is.... Gejuich in de boot wederom. Even later komen we aan de kant. Een paar andere Nederlandse vissers die we hadden leren kennen, stonden ons al op te wachten.. We tillen het net op en zien dan de buik van de vis. Fucking hell, dat is een 50-er!! Snel weegschaal op nul en wegen: 27,2 kg. Luid gejuich dus!!! Het was Bruno. Die lijkt trouwens sterk op WhiteTips.

Na veel foto's, een video en een zeer voldaan gevoel hadden we nu eindelijk een beetje door hoe het hier werkt: vaker uitvaren met niet te veel voer en The Cell pellets (we waren inmiddels bezig aan onze derde zak). Vanaf nu pasten we deze tactiek dus toe en ’s nachts vingen we nog drie vissen, waaronder een 15 kg schub voor Dennis. De volgende twee dagen vingen we ook overdag door deze tactiek.

Op vrijdag hebben we mijn weger nog even geijkt. Die blijkt boven de 26 kg ± 400 gram te weinig aan te geven. De vissen zouden dus 25,4 en 27,6 kg zijn.
De laatste nacht. Weer alles regelmatig uitvaren resulteerde in vijf vissen met een 16 kg spiegel voor mij. Grappig detail, op die 16 kg na, hebben we allemaal mannelijke vissen gevangen.